اخبار فناوری

بیت کوین ارز غیر قابل کنترل

فروش ارز دیچیتال

معمای رمز آلود خالق بیت کوین

بیت کویین ایران
در ذهن اکثر علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال ساتوشی ناکاموتو یک شخصیت مرموز معمایی است . هنوز نامشخص است که این نام به یک فرد دلالت دارد یا یک گروه ، چیزی که می دانیم این است که در سال ۲۰۰۸ ساتوشی ناکاموتو یک وایت پیپر منتشر کرده است که نقطه آغاز توسعه ارزهای دیجیتال بوده است.
اولین بیت کوین در تاریخ سوم ژانویه ۲۰۰۹ برابر با چهاردهم دی ماه ۱۳۸۷ توسط شخص ناشناسی به اسم ساتوشی ناکاموتو (satoshi nakamoto) استخراج شد ، حالا ساتوشی ناکاموتو به عنوان نام مستعار یک فرد یا گروهی در نظر گرفته می شود که باخلق بیت کوین دنیا را تحت تاثیر فناوری جدید خود قرار دادند . بسیار قبل از خلق بیت کوین نام ساتوشی ناکاموتو برای علاقمندان حوزه رمزنگاری ، کامپیوتر و هکرها آشنا بوده است چند ماه قبل از استخراج اولین بیت کوین ساتوشی ناکاموتو یک وایت پیپر به عنوان بیت کوین یک سیستم پول الکترونیکی همتا به همتا منتشر کرد .این وایت برد در روز ۳۱ اکتبر ۲۰۰۸ برابر با دهم آبان ۱۳۸۷ منتشر شد و یک پروتکل غیرمتمرکز همتا به همتا را معرفی کرد که رمزگذاری شده و امن بود در این مقاله میخوانید که خالق بیت کوین یا ناکاموتو کیست چه افرادی تاکنون خود را به عنوان ساتوشی ناکاموتو معرفی کرده‌اند یا به اشتباه به عنوان ساتوشی در نظر گرفته شده‌اند و ساتوشی در طول مدت فعالیت خود در کدام کشور ها بوده و ملیت واقعی و جنسیت او چیست .
قیمت ارز دیجیتال
در وایت پیپر بیت کوین نحوه استفاده از این شبکه همتا به همتا به عنوان راه حلی برای مشکل دوباره خرج کردن شرح داده شده است . دوبار خرج کردن یعنی یک واحد رمز ارز در دو تراکنش مختلف استفاده شود ، این مشکل در پول های فیزیکی یا فیات وجود ندارد چون این پول ها در یک زمان مشخص تنها می توانند در یک مکان باشد، از آن جایی که ارز دیجیتال به صورت فیزیکی وجود ندارد استفاده از آن در یک تراکنش لزوما آن را از مالکیت یک فرد خارج نمی کند . معمولا برای حل مشکل دوبار خرج کردن از یک واسطه یا شخص ثالث قابل اعتماد استفاده می‌شود و این واسطه تایید می‌کند که آیا یک ارز دیجیتال توسط مالکش خرج شده است یا خیر .
در اکثر مواقع واسطه‌هایی مثل بانک ها می توانند بدون مشکل تراکنش ها را مدیریت کنند، اما این مدل هایی که بر پایه اعتماد به شخص ثالث هستند در صورتی قابل اعتماد نبودن شخص ثالث منجر به کلاهبرداری می شود. حذف شخص ثالث و واسطه تنها با رمزنگاری تراکنش ها ممکن است .
ناکاموتو یک رویکرد غیر متمرکز را برای تراکنش ها پیشنهاد کرد که نهایتا منجر به خلق انواع بلاک چین ها شد در بلاک چین بر اساس الگوریتم گواه اثبات کار pow برچسب زمانی یک تراکنش به پایان برچسب زبانی قبلی اضافه شده و این باعث ایجاد یک سابقه تاریخی غیر قابل تغییر می شود.
ماین کردن بیت کویین
برچسب زمانی Timestamp در شبکه بلاک چین چیست ؟
تاریخچه تراکنش ها در گره یا نود های بلاک چین توزیع شده است ، برای یک هکر بسیار سخت و حتی غیر ممکن است که بتواند کنترل کامل سیستم را به دست آورده و دفتر کل یا لجر را به نفع خود تغییر دهد میزان توان محاسباتی مورد نیاز برای کنترل سوابق بلاک چین بسیار زیاد است و این باعث دفع حملات و امن ماندن سوابق می شود.
چرا بیت کوین به وجود آمد ؟
با اینکه شخصیت ساتوشی ناکاموتو هنوز به عنوان یک راز و معما باقی مانده است، اهداف او از خلق ارزهای دیجیتال تقریباً واضح و آشکار است به بیان ساده ناکاموتو ارزهای دیجیتال را خلق کرد تا کنترل مالی را از موسسات بزرگ مالی بگیرد و فرصت مشارکت در سیستم مالی غیرمتمرکز را برای مردم عادی فراهم کند بیت کوین متن باز است یعنی هیچ کسی نمی‌تواند آن را کاملاً کنترل کرده یا مالک آن باشد ، بیت کوین دارای طراحی و ساختار عمومی است و هر کسی می تواند در شبکه آن مشارکت کند بیت کوین پاسخ به بحران مالی زمان خود بود این بحران نشان داد که حتی بزرگترین بانکهای جهان هم ممکن است شکست بخورند . بیت کوین ظرافت سیستم مالی مدرن و امنیت تراکنش های غیر متراکم و متمرکز را نشان داد به این ترتیب ارزهای دیجیتال خلق شدند و بیت کوین اولین فرصت سرمایه‌گذاری خارج از سیستم مالی سنتی بود که مردم می توانستند با آن در تراکنش های بدون واسطه مشارکت کنند ، ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین به وسیله بلک چین خود باعث ایجاد اعتماد و امنیت می شود دلیل این امر ساختار بلاک چین بوده که به صورت یک دفتر کل توزیع شده در اختیار تمامی افراد قرار دارد و تمامی کاربران می توانند با آن دسترسی داشته باشند.
جنسیس بلک بیت کوین در ۳ ژانویه ۲۰۰۹ توسط ساتوشی ناکاموتو استخراج شد و به این ترتیب بلاک چین بیت کوین رسماً راه اندازی شد جنسیس بلک اولین بلاک یک ارز دیجیتال است که استخراج می شود و در واقع پایه و اساس بلاک چین است .
جنس بلاک Genesis block چیست ؟
بیت کوین در چند ماه ابتدایی راه اندازی خود تقریباً بی ارزش بود ماینرها یعنی افرادی که از کامپیوتر هایی برای انجام محاسبات پیچیده و استخراج بیت کوین استفاده میکردند تنها برای کنجکاوی و علاقه این کار را انجام می دادند اما سپس بیت کوین رشد اقتصادی را تجربه کرد و قیمت یک واحد آن تا مرز ۷۰ هزار دلار نیز رسید در حال حاضر و با بالا رفتن قیمت بیت کوین بسیاری از کاربران تنها می توانند چند هزار ساتوشی خریداری کنند.


خرید ارز دیجیتال
روز پیتزای بیت کوین ۲ پیتزا به قیمت ۹ هزار میلیارد تومان
تاریخچه و پیدایش شخصیت ساتوشی ناکاموتو بیت کوین از بحران وام مسکن ۲۰۰۸ و در زمانی وجود آمد که نقدینگی در بازارهای مالی جهانی کاملاً تحت تاثیر سقوط و بازار مسکن قرار گرفته بود ، این بحران انگیزه ای شد برای خلق بیت کوین ، یک ارز دیجیتال کاملاً کاربردی و بستر یک دفتر کل توزیع شده DLT به نام بلاک چین است . دفتر کل توزیع شده DLT چیست ؟ white paper ساتوشی ناکاموتو به پایه و اساس سیستم های رمزنگاری شده دیگری تبدیل شد که ضد دستکاری و دارای شفافیت و ضد سانسور هستند . هدف از خلق بیت کوین این بود که از طریق یک سیستم مالی غیرمتمرکز قدرت مالی دوباره به دست مردم افتد . در سیستم غیر متمرکز برای معامله یک ارز دیجیتال نیازی به واسطه هایی مثل شرکت‌ها و دولت‌ها نیست و تراکنش‌ها هم هستند و می توان آنها را از طریق بلاک چین پیگیری کرد . یکی از اصلی ترین تفاوت های بلاک چین با سیستم های دیگر این است که بلاک چین برای همه قابل مشاهده بود و در سراسر شبکه توزیع شده است.
فروش بیت کویین
فروش بیت کویین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *